loading...

مقالات برتر

در ستون اول جدول 4-5 اندازه گیری هایی که در گام های گوناگون پروسه تنظیم سمعک می توانند اجرا شوند ، آورده شده است. با توجه به روش های تنظیم ، همه یا بسیاری از این اندازه گیری ها زمانیکه اهداف تنظیم منا

بازدید : 28 شنبه 04 مرداد 1399 نظرات (0)

در ستون اول جدول 4-5 اندازه گیری هایی که در گام های گوناگون پروسه تنظیم سمعک می توانند اجرا شوند ، آورده شده است. با توجه به روش های تنظیم ، همه یا بسیاری از این اندازه گیری ها زمانیکه اهداف تنظیم مناسب سمعک را بدست می آوریم استفاده می شوند هرچند شنوایی شناس ممکن است این را تشخیص ندهد چون مقادیر میانگین گیری اغلب بطور اتوماتیک انجام می شود. اندازه گیری های ویژه فردی می تواند به جای هریک توسط ورود مستقیم به سمعک پروتکل تنظیم واقعی نرم افزاری انجام شده یا ازطریق استفاده از محاسبات ساده ، انجام شود. این اندازه گیری زمان مصرفی ندارند و می توانند در تنظیمات کلینیکی بسیاری استفاده شود که از سخت افزار در دسترس استفاده می کنند. عامل مفید برای شرکت کردن این اندازه گیری ها در روش های تنظیم گوناگون ، بحث خواهد شد. مثال هایی از حالات مختلف به منظور نشان دادن اینکه این اندازه گیری ها می توانند در موقعیت های کلینیکی انجام شوند، فراهم می آیند.

داده های ادیومتریک

همه روش های تنظیمی نیازمند ثبت اندازه گیری های ادیومتریک گوناگون برای دستیابی به اهداف تنظیمی مناسب هستند. به ظور مرسوم ، این اندازه ها با مجموعه هدفون های فوق گوشی یا داخلی در dB HL بدست آورده شدند. زمانیکه آستانه ها در یک ادیوگرام رسم می شوند، آنها براساس dBHL رسم شده اند. اطلاعات سمعک در dBHL مرجع برای کوپلر 2cc ارائه می شوند. اطلاعات ادیومتریک در dBHL بدست آمدند که نه تنها باید به dB SPL تبدیل شوند بلکه باید dB SPL با توجه به کوپلر 2cc شوند. این اجازه تشخیص کوپلر 2cc مناسب و اهداف بازبینی گوش واقعی را می دهد.

اساسا ، انتقادات بر اساس میانگین داده ها استفاده از این روش ، میزان dBSPL گوش واقعی نزدیک پرده گوش از اندازه گیری میزان dBHL بدست آمده از تعداد زیادی از افراد ، پیش بینی شده است. هرچند ، نشان داده شد که در میزان dBHL بدست آمده ، میزان dBSPL گوش واقعی ثبت شده در گوش می توانند در میان افراد به میزان قابل توجهی متغیر باشد و گاهی تا 30dB می شود. این اختلاف مربوط به تفاوت های فردی در سایز کانال گوش و شکل و تفاوت در کامپلیانس TM می باشد. Chapter 3 در این بخش برای بازبینی دقیق اندازه گیری گوش واقعی در تنظیم سمعک را مشاهده کنید.

اگر فرد اختلاف قابل توجهی از میانگین داشته باشد در تنظیم با مشکلاتی مواجه هستیم. بعنوان مثال ، اگر LDL فرد در dBHL بدست آید از یک انتقال براساس میانگین برای تغییر مقادیر آنها به dBSPL استفاده خواهد شد. این پیش بینی مقادیر dBSPL ممکن است به میزان قابل توجهی بیشتر یا کمتر از مقادیر dBSPL صحیح در گوش های فرد باشد. تعیین سطح فشار صوتی اشباع ( SSPL ) با ورودی 90dBSPL برای سمعک ممکن است خیلی بیشتر یا کمتر باشد ، هردوی اینها می توانند اثر منفی در موقعیت تنظیم داشته باشند. آزمایشگر ممکن است هدف کوپلر را برای SSPL90 در نظر بگیرد با این حال بیمار نتواند ورودی 90dBSPL را تحمل کند. بر عکس، SSPL90 ممکن است خیلی پائین تنظیم شود و ورودی 90dBSPL خیلی بلند احساس نشود. در این حالت ، کل محدوده پویایی فرد سودمند نیست چون حداکثر خروجی بسیار پائین تنظیم شده است.

شنوایی شناس می تواند 2 روش برای رفع نیاز به اطلاعات بر اساس میانگین در این قسمت استفاده کند. در هر دوی این روش ها سیستم میکروفن پروب ضروری است. با قرار دادن میکروفن پروب نزدیک پرده گوش در طول انجام آزمایش ادیومتریک ، مقادیر dBSPL گوش واقعی ویژه هر فرد می تواند اندازه گیری شود. با این روش ، شنوایی شناس می تواند مقادیر آستانه را بر حسب dBHL در ادیوگرام رسم کند. به منظور تنظیم سمعک ، شنوایی شناس مقادیر آستانه در dB SPL گوش واقعی را با یادداشت کردن سطوح اندازه گیری شده توسط میکروفن پروب در گوش واقعی مس تواند ثبت کند. تفاوت بین HL ادیومتر و dB SPL اندازه گیری شده در پرده گوش را REDD ( تفاوت Dial – گوش واقعی ) می گویند. به یاد آورید که میکروفن مرجع سیستم گوش واقعی در زمان اندازه گیری باید غیرفعال باشد. این تنظیمات زمانیکه LDL فرد یا اطلاعات مربوط به بلندی را بدست می آوریم ، می تواند استفاده شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 157
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 2,310
  • بازدید کلی : 7,339